KOLEJNA TRAGEDIA 14-latek popełnił samobójstwo bo go prześladowali ...




KOLEJNA TRAGEDIA
14-latek popełnił samobójstwo bo go prześladowali ...







 ... wyrywki na temat ...

 - - - - - - - >> 14-latek powiesił się na sznurówkach. Koledzy nazywali go „pedziem”!
Powiesił się przez szyderców, a oni dalej kpią 

 - - - - - - - >> Uczniowie nazywali Dominika "pedziem", nauczyciele wiedzieli, że jest poniżany. Popełnił samobójstwo, ale wyzwiska nie ustały
... liczę na to, że prokurator pozamyka tą hołotę w poprawczakach !!

 - - - - - - - >> Pod MEN zapłonęły znicze dla Dominika. 14-latek powiesił się we własnym pokoju, bo był poniżany przez uczniów. Nie podobało im się, że chłopak nosił spodnie rurki i dbał o fryzurę. - Wyglądał jak pedał. Dobrze, że zdechł - piszą nadal w internecie. W polskich szkołach jest mnóstwo "Dominików", którzy na co dzień spotykają się z nękaniem i agresją z powodu wyglądu, ubóstwa czy orientacji seksualnej.
... pseudo-katolicki naród uważa to za normę !!

 - - - - - - - >> W maju tego roku Dominik z Bieżunia popełnił samobójstwo. Jego śmierć była wynikiem wielomiesięcznych prześladowań, psychicznej i fizycznej przemocy oraz braku reakcji na nie ze strony otoczenia, w tym przede wszystkim szkoły. Powodem nękania i obelg typu „pedzio” była to, że Dominik nie wpisywał się w obowiązujący i oczekiwany od chłopców wzór „mężczyzny-twardziela”.
... wzorce dla dzisiejszych małolatów to: kibole, bandyci, kryminaliści i wszelkiej maści faszystowskie zboki !! - - - nikt nad tym nie panuje i zaraza się rozszerza ...

 - - - - - - - >> Odcięłam go i położyłam na wersalkę. Przytuliłam się do niego – płacze Anna Aleksandrowicz. Jej jedyny syn miał 14 lat. - Chłopiec zostawił list adresowany do matki. Przepraszał ją za to, co zrobił. Mówił, że ją kocha i na pewno się jeszcze spotkają. Wypisał też nazwiska kolegów, grupując ich „koledzy, przyjaciele, wrogowie”.
... siedzę max wkurwiony z bezsilności, że kolejny fajny i dobry dzieciak nie żyje, a hołota która go zabiła nadal gnoi żywność i powietrze ...

 - - - - - - - >> Dzieci dokuczały mu od pierwszej klasy szkoły podstawowej. - A to ze względu na spodnie, jakie nosił, bo lubił „rurki”. A to dlatego, że „zrobił sobie fryzurę”. Nie przesadnie! Po prostu dbał o siebie. A oni nazywali go „pedziem”. Były dzieci, które go nawet szarpały... - wspomina mama Dominika. W ostatnim czasie dzieci miały rzucać w Dominika kamieniami. – Był bardzo dręczony, poniżany – potwierdza babcia jednej z koleżanek z klasy chłopca.   ... XXI wiek w Polsce ojczyźnie ciemnogrodu !!

 - - - - - - - >> Nauczyciele wiedzieli, że Dominik jest prześladowany - Nie miałem żadnych sygnałów od uczniów, że na lekcji dzieje się coś złego. Nie docierały do mnie żadne informacje, że Dominik miał jakiekolwiek kłopoty - mówi Marek Cimochowski, dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Bieżuniu.  ... dlaczego dla takich debili nie ma wyroków z urzędu bez sądu - wypierdalać ze szkoły na zawsze !!

 - - - - - - - >> Kłopoty z rówieśnikami to nie był jedyny problem. Dominik w podstawówce bardzo dobrze się uczył. W gimnazjum nieco się opuścił. – Już na początku roku jedna z nauczycielek postawiła mu wysoko poprzeczkę. Po półroczu zaczęło być tylko gorzej: pani zaczęła go poniżać przy rówieśnikach, traktować jak głąba. Dla niego to było gorsze, niż dostać jednocześnie dwie jedynki – mówi mama nastolatka. Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Bieżuniu, Marek Cimochowski, przekonuje, że nie miał informacji o żadnych nieprawidłowościach.
... mam nadzieję, że prokurator znajdzie na dyro-ćwoka paragraf i posadzi na 14 lat za współudział w doprowadzeniu do śmierci !!



polski ciemnogród zamordował kolejnego i fajnego dzieciaka
a reszta przygląda się bezczynnie !!!



 - - - - - - - >> Na profilu Dominika jest też wiele zupełnie innych wpisów: "ale pedał", "co za pizda", "był słabym psychicznie podczłowiekiem" itp. Kuba z Lublina, na oko 15-latek, wkleja tam fotomontaże, które przedstawiają Dominika w łóżku z mężczyzną albo w stroju sado-maso. "Dobrze, że zdechł" - komentuje młody chłopak w okularach.
... a przecież szeroko wiadomym jest, że lepiej dla społeczeństwa jakby to nie on a oni "zdechli" !!

  - - - - - - - >> "Dlaczego nadal go gnębicie? Bo dbał o siebie, wyglądał lepiej niż wy?" - pyta Partycja. "Boże przestańcie. Nie macie serca. Pomyślcie, że wam kolega umiera i jak się czuje jego matka" - dodaje Julia.
... bezmózgie mutanty spłodzone w alkoholowym amoku nie myślą bo nie mają czym !! 

  - - - - - - - >>  Te wszystkie oznaki dyskryminacji braku tolerancji nie biorą się ze szkoły, one biorą się z domu rodzinnego a w szkole są praktykowane. Proszę posłuchać co mówią rodzice na temat orientacji sexualnej, stanu zamożności czy koloru skory. Szkoła nie naprawi tego co jednym głupim zdaniem zepsuje autorytet jakim jest ojciec czy matka. Mizaru Kikazaru Iwazaru, trzy mądre małpy. W kulturze zachodniej wizerunek trzech postaci zakrywających uszy, usta i oczy jest czasem interpretowany jako ciche przyzwolenie na zło przez odwracanie od niego oczu. Późno to zaczęto dostrzegać, ale nie jest za późno by zmienić. To jest proces którego nie da się zatrzymać, ale można skierować na bezpieczne wody. 
... święte słowa - to pseudo-katolicki polski dom powołuje do życia taką patologię ! 






  - - - - - - - >>  "Bo wyglądał jak pedał. Mógł kur... ściąć włosy, nie ubierać leginsów. Może wtedy nikt by go tak nie nazywał" - odpowiada im Michał. 
... i rośnie nam pod nosem kolejny taki Michaś - patologia polski ciemnogród !

 - - - - - - - >> MEN o dyskryminacji wie od dawna. Nic nie zrobiło !!
... ale po wypłaty nikt nie zapomniał polecieć - co ?? 

 - - - - - - - >>  Już dawno było wiadomo, że w szkole w Bieżuniu jest źle !

... to samo wiadomo o każdej polskiej szkole - patologia-kibol-faszystowski-syf szerzy się jak zaraza ! 

 - - - - - - - >>  Minister poinformowała, że w ubiegłym roku w szkole w Bieżuniu przeprowadzono ewaluację. Wykazała że 50 proc. uczniów nie czuje się tam bezpiecznie, a 20 proc. rodziców uważa, że nie mają żadnego wpływu na szkołę.

... to zamknijcie takie bagna i rozejdzie się do domu - na co komu szkoły, które krzywdzą i zabijają !! 

 - - - - - - - >>  Należy zadać pytanie, dlaczego nauczyciele i dyrekcja nie stworzyli programu naprawczego, nie poprawili sytuacji. Należy też zapytać samorząd prowadzący placówkę, jakie ma wobec niej plany - mówiła szefowa resortu. - Minister edukacji nie ma ani kawałka instrumentu, którym mógłby regulować to, kto w danej szkole pracuje, a kto nie - przekonywała.


... eee tam - ma instrumenty do wyboru do koloru - podstawowy to utworzyć szkoły specjalne dla patologia-kibol-hołoty ! Oddzielać ludzkie śmiecie od normalnych dzieci !
 - - - - - - - >>  Byłam uczennicą tej samej szkoły co Dominik. Wstyd mi, że nic się tam do dziś nie zmieniło. To była szkoła, w której uczeń nie ma żadnych praw i jest nagminnie poniżany za "inność" czy nawet ubóstwo. To było przerażające - napisała na Facebooku już dorosła Ewa. 

... czyż trzeba coś więcej aby to bagno zamknąć !! 

 - - - - - - - >>  Dominik wyróżniał się na tle innych chłopców uczących się w gimnazjum w Bieżuniu (woj. mazowieckie). 14-latek bardzo dbał o swój wygląd – nosił wąskie spodnie rurki, przykładał dużą wagę do stylizacji włosów, dbał o swoje ciało. Już od pierwszej klasy szkoły podstawowej nie był akceptowany przez swoich rówieśników i spotykał się z szyderstwami. Zarzucano mu, że jest homoseksualistą.

... w Polsce ciemniaków i matołów jak ktoś czysty i pachnący to jest 'be' - tu trzeba być zasyfiałym brudas-śmierdzielem i matołem aby zyskać poklask u podobnych czyli wszystkich prawie !! 

 - - - - - - - >>  Chłopak nie mógł poradzić sobie z coraz większą falą nienawiści wobec swojej osoby – do codziennych wyzwisk dochodziły również pobicia i obrzucanie kamieniami. Dominik podjął decyzję o samobójstwie. Nastolatek powiesił się we własnym domu na sznurówkach od butów. Jego ciało odnalazła mama, która straciła ukochanego, jedynego syna.

... wisieć to powinni ci co go do tego doprowadzili ! 

 - - - - - - - >> Tymczasem rówieśnicy, którzy doprowadzili Dominika do podjęcia dramatycznej decyzji o odebraniu sobie życia, wciąż szczują. Na Facebooku powstał fanpage, który w założeniu miał być wspominkową stroną ku czci zmarłego. Ale wśród wpisów można znaleźć nie tylko kondolencje. Znajdują się tam również natarczywe i obrzydliwe komentarze na temat chłopaka. Oszczercy nawet po śmierci nie dają mu spokoju.

... bo pozwalamy na to jako społeczeństwo zamiast tępić z potrojoną energią i siłą !!

 - - - - - - - >> Zwracamy uwagę, że żaden z Ministrów Edukacji Narodowej nie podjął jakichkolwiek działań, które byłyby próbą systemowej odpowiedzi na ten problem. W obliczu seksizmu i homofobii, wobec publicznie znanych wyników badań i merytorycznych analiz, MEN pozostaje obojętny i całkowicie bezczynny. MEN nie zapobiega szkolnej dyskryminacji, nie reaguje na nią, ani, co równie szokujące, nie wspiera szkół, które z własnej inicjatywy podejmują działania antydyskryminacyjne i antyhomofobiczne.
... jaki naród taki jego MEN !


Przeczytaj całe oświadczenie Kampania Przeciw Homofobii i Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej: http://tea.org.pl/pl/News?newspl_id=157

Przynieś znicz, załóż spodnie "rurki" ("Dzieci dokuczały mu od pierwszej klasy szkoły podstawowej. - A to ze względu na spodnie, jakie nosił, bo lubił „rurki”. A to dlatego, że „zrobił sobie fryzurę”") weź T-shirta, na którym będziesz mogła_mógł napisać imię "Dominik".




wszędzie w cywilizowanym świecie tak fajnie wyglądające i dbające o siebie dzieciaki to skarb, 
a w Polsce takie doprowadza się do samobójstw !! Tutaj królują kibol-maszkarony 
w obwisłych brudnych dresach oraz cuchnących zgnilizną psudo-adidasach



Chcesz wiedzieć więcej? Poczytaj !


Lekcja Równości. Materiały dla nauczycieli i nauczycielek. Jak rozmawiać o orientacji seksualnej w szkole i wspierać młodzież; http://www.kph.org.pl/publikacje/lekcjar.pdf

Lekcja Równości. Postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole; http://www.kph.org.pl/publikacje/lekcjarownosci.pdf

Odpowiedzi sektora edukacji na homofobiczną przemoc rówieśniczą; http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002276/227650pol.pdf

Raport TEA "Dyskryminacja w szkole - obecność nieusprawiedliwiona"; http://tea.org.pl/userfiles/raporty/raport_tea_dyskryminacja_w_szkole.pdf

Postulaty Koalicji na rzecz Edukacji Antydyskryminacyjnej - nieformalnego porozumienia ponad 50 organizacji pozarządowych działających na rzecz wprowadzenia rzetelnej edukacji antydyskryminacyjnej do systemu edukacji formalnej w Polsce; http://tea.org.pl/pl/SiteContent?subitem=koalicja_-_postulaty

Wystarczy bardzo niewiele, żeby osoby LGBT poczuły, że mają jakiegoś przyjaznego nauczyciela czy nauczycielkę - wywiad z Janem Świerszczem na temat homofobii i jej przeciwdziałania w szkołachhttp://tea.org.pl/pl/News?newspl_id=148

Narzędzia antydyskryminacyjne dla rodziców oraz szkół - Profil FB "Szkoła Równości"; https://www.facebook.com/szkolarownosci?fref=ts

My rodzice. Pytania i odpowiedzi rodziców lesbijek, gejów i osób biseksualnych; http://www.kph.org.pl/publikacje/my-rodzice.pdf



***

 - - - - - - - >> 2 lipca o godzinie 12:00 pod wejściem głównym Ministerstwa Edukacji Narodowej w Warszawie (Al. Szucha 25) zostaną zapalone znicze upamiętniające Dominika - gimnazjalistę z Bieżunia, który w wyniku prześladowań ze strony rówieśników popełnił samobójstwo. 




wszędzie w cywilizowanym świecie tak fajnie wyglądające i dbające o siebie dzieciaki to skarb, 
a w Polsce takie doprowadza się do samobójstw !! Tutaj królują kibol-maszkarony 
w obwisłych brudnych dresach oraz cuchnących zgnilizną psudo-adidasach



Przeczytaj i obejrzyj 

poruszającą relację o samobójstwie Dominika: 
http://www.polskatimes.pl/artykul/3918853,biezun-14letni-dominik-popelnil-samobojstwo-w-liscie-pozegnalnym-napisal-jestem-zerem-video,id,t.html


 - - - - - - - >> Prokuratura w Płocku prowadzi dochodzenie w sprawie samobójstwa 14-letniego Dominika z Bieżunia. Chłopiec był dręczony przez rówieśników, w jego obronie nie stanęli nawet nauczyciele.

 - - - - - - - >> Ot, katolickie wychowanie. Nie ma bardziej homofobicznej instytucji niż kościół katolicki. Brak tolerancji dla wszelkich mniejszości, w tym homoseksualnych, a także po prostu dla ludzi reprezentujących inne, niż kościół, poglądy taki ma niestety często rezultat. Ich podstawowym problemem jest właśnie akceptacja, a więc uznanie, że każdy ma prawo być kim chce i żyć, jak chce. 

Oni używają języka nienawiści, gdyż sami są zakompleksiali i niepewni samych siebie. Nie potrafią żyć swobodnie w grupie reprezentującej rozmaite filozofie życiowe. Człowiek świadomy siebie, szczęśliwy nie ma takich problemów. Nie usiłuje na siłę narzucić swych poglądów. Szanuje siebie i prawo innej jednostki do swobodnego wyrażania siebie. Brak tolerancji wynosi się z domu. 

Już małe dzieci potrafią być wredne i to rodzice ponoszą odpowiedzialność za taką postawę. Szkoła powinna być wolna od wszelkich naleciałości religijnych. Obowiązkiem nauczyciela jest reagowanie w takiej sytuacji.

Sama jestem szczęśliwą mamą szczęśliwego geja i bardzo lubię jego partnera. Uczyłam go, by miał zawsze odwagę być sobą. On sam ma bardzo duży dystans. Rozmowa, rozmowa i jeszcze raz rozmowa. Często słyszę, jak ludzie obraźliwie określają osoby homoseksualne- wiem wtedy, że mam po prostu do czynienia z prostakiem, ograniczonym umysłowo człowiekiem, który jest niezdolnym do zrozumienia pewnych kwestii, ani odczuwania uczuć wyższych. Taki człowiek wciąż siedzi na drzewie. Człowiek inteligentny rozumie różnice i je akceptuje. Nie ma znaczenia czego one dotyczą.





wszędzie w cywilizowanym świecie tak fajnie wyglądające i dbające o siebie dzieciaki to skarb, 
a w Polsce takie doprowadza się do samobójstw !! Tutaj królują kibol-maszkarony 
w obwisłych brudnych dresach oraz cuchnących zgnilizną psudo-adidasach



***

Czytam to wszystko, oglądam zdjęcia dzieciaka i łzy same napływają mi do oczu. Mam 63 lata - nie jedno widziałem i przeżyłem - szczególnie, że życie miałem dość trudne - prześladowania zawodowe w PRL, itp. Bardzo dobrze wiem jak czuje się człowiek zaszczuty. 

Na tym blogu opisałem już wiele takich spraw / tragedii. Piszą też i krzyczą inni ...

I co ??!  Jajco !!

Kolejne dziecko nie żyje. Żywi zaś trochę poblablają na temat i wszystko wróci do patologicznej polskiej normy. Do następnego razu kiedy to znowu się obudzą, oburzą i znowu będą blablać !!

Kiedy do kurwy nędzy skończymy z tolerowaniem ciemnogrodu i tępej hołoty w naszym społeczeństwie. Pełno wszędzie tego śmiecia - w szkole, na ulicy, w klubie, sklepie, na drogach, na stadionach, itd., itd. 

Czas na posunięcia radykalne. Przede wszystkim w szkole, która jest pod tym względem wylęgarnią wykoślawionych zbok-postaw społecznych !! Natychmiast należy tam zaprowadzić rygor i nadzór / ściganie wręcz takich debili jak ci prześladowcy Dominika jak również takich anty-nauczycieli i dyrektorów czy kuratorów albo ministrów. 

Jak na dziś to wszyscy oni nadają się na śmietnik bo dzieci umierają, a oni nic nie robią !!
Aaaa! - - - - sorry - robią - - - - idą co miesiąc po kasę za total nieróbstwo !!

Wszyscy w tym nieszczęsnym kraju śpią - media, politycy, ludzie zwykli ... a dzieci nam umierają i to te wrażliwe, słabsze, mądrzejsze, te wartościowe - a w nadmiarze zostaje nam jeno prymitywna i max bezużyteczna kibol-hołota ... 



***

Siedzę i myślę ...

Pewnie go zaczęli prześladować w 3, 4 klasie. Mniejsze dzieci są jeszcze w miarę normalne, chociaż nie wszystkie. A zatem prześladowali go jakieś 5 lat, chyba często, codziennie no bo mieszkali w małej pipidówie z czterema ulicami na krzyż. Dominik nie miał się gdzie przed nimi schować, uciec. Miał ich na głowie w szkole i pewnie poza nią. 

Jak się żyje w takim "klimacie" / warunkach. To pewnie jest trudne, szczególnie jak się jest dzieciakiem. Samotność i wyobcowanie to pikuś w porównaniu z ciągłymi wyzwiskami. Wszystko to razem może wykreować śmiercionośną mixturę. 

Wyobraźcie sobie takie życie i świadomość, że istnieje ZERO szans na zmianę ...  brrr !!

Jedno mi z tego wychodzi jako pewnik, a mianowicie każdy prześladowany dzieciak powinien być pod ścisłą opieką psychologa i to dobrego - nie byle szkolnego badzioka ...

Powinien mieć wyraźne i mocne wsparcie dorosłych, przede wszystkim nauczycieli.

W tym samym czasie prześladowcy powinni być pod nadzorem Policji i sądu rodzinnego. Takie dzieciaki żadną miarą nie mogą przebywać obok siebie !!

CZY TAK JEST ??

Skądże znowu ! Takie prawidłowe działania pozostają póki co w Polsce w sferze marzeń typu SF ...



zajrzyj na specjalny profil FB zadedykowany pamięci Dominika:  https://www.facebook.com/pages/Bijemy-rekord-polubie%C5%84-dla-Dominika-Szyma%C5%84skiego/768790589887011


  



Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej (TEA) 
oraz Kampania Przeciw Homofobii (KPH) 


-----------------------------------------------------

Oświadczenie TEA oraz KPH ws. samobójstwa Dominika z Bieżunia: Z ogromnym smutkiem i bólem przyjęliśmy wiadomość o samobójczej śmierci czternastoletniego Dominika Szymańskiego z Bieżunia. 

Jego mamie, najbliższym oraz koleżankom i kolegom składamy najszczersze wyrazy współczucia. Jednocześnie nie możemy pozostać obojętne i obojętni na informacje ukazujące źródła dramatycznej decyzji Dominika. Jego śmierć była wynikiem prześladowań, psychicznej oraz fizycznej przemocy oraz braku reakcji na nie ze strony otoczenia, w tym przede wszystkim szkoły. Mama Dominika wprost nazywa cechy, z powodu których Dominik był dręczony i poniżany - to ubiór, wyróżniająca się dbałość o fryzurę i wygląd. Obelgą, która doprowadziła Dominika do samobójczej śmierci, było m.in. słowo „pedzio” – homofobiczne, pogardliwe i nienawistne określenie, powszechnie używane w Polsce jako inwektywa w stosunku do chłopców, hetero- lub homoseksualnych, którzy w jakikolwiek sposób odstają do tradycyjnej, większościowej normy tego, co prawdziwie „męskie” i „normalne”. 

Zwracamy uwagę, że od lat prezentowane raporty z badań autorstwa m.in. Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej (TEA) oraz Kampanii Przeciw Homofobii (KPH) jednoznacznie wskazują na powszechność dyskryminacji, czyli gorszego traktowania, ze względu na płeć i orientację seksualną w polskich szkołach. Zarówno nauczyciele i nauczycielki, jak i uczniowie i uczennice przyznają w badaniach, że ci, którzy w jakikolwiek sposób odstają od stereotypowej normy tego co „męskie”, w swoim wyglądzie, poziomie sprawności, zainteresowaniach, sposobie ubierania lub w związku ze swoją homoseksualnością, doświadczają regularnych prześladowań. Są poniżani, wyzywani i bici. 

Co równie ważne, przemocowe zachowania - te ze strony rówieśników lub samych nauczycieli i nauczycielek - rzadko kiedy spotykają się ze zdecydowanym sprzeciwem ze strony otoczenia. Uczniowie ci są pozostawieni sami sobie, doświadczając trudno wyobrażalnego cierpienia i samotności. Po raz kolejny przypominamy, że w sytuacji dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami kluczowa jest reakcja świadków tej sytuacji – ich sprzeciw, wyraźnie wypowiedziane „nie” oraz jednoznacznie wsparcie dla osób, które doświadczają prześladowań. Gorsze traktowanie i przemoc powtarzają się i trwają, kiedy napotykają na bierność i milczenie. Tego typu sytuacje mogą utrzymywać się przez kilka lat. Są bezpośrednim zagrożeniem dla bezpieczeństwa i życia uczniów. 

Zwracamy uwagę, że żaden z Ministrów Edukacji Narodowej nie podjął jakichkolwiek działań, które byłyby próbą systemowej odpowiedzi na ten problem. W obliczu seksizmu i homofobii, wobec publicznie znanych wyników badań i merytorycznych analiz, MEN pozostaje obojętny i całkowicie bezczynny. MEN nie zapobiega szkolnej dyskryminacji, nie reaguje na nią, ani, co równie szokujące, nie wspiera szkół, które z własnej inicjatywy podejmują działania antydyskryminacyjne i antyhomofobiczne. Gimnazjum w Piątkowisku, w którym uczniowie i uczennice przygotowali antydyskryminacyjną wystawę, w konfrontacji z homofobicznymi reakcjami lokalnego środowiska, nie doczekało się choćby jednego słowa wsparcia ze strony decydentów i decydentek polityki oświatowej w Polsce. 

Głosu nie zabrała ani minister Joanna Kluzik-Rostkowska, ani Pełnomocnik Rządu ds. bezpieczeństwa w szkołach – pani Urszula Augustyn. W dopiero co przyjętym rządowym programie Bezpieczna+ nie znalazł się żaden zapis, który gwarantowałby, że szkoły otrzymają adekwatne wsparcie w radzeniu sobie z dyskryminacją i przemocą, w tym homofobią. Słabość Programu w tym zakresie była sygnalizowana przez organizacje pozarządowe, jednak w żaden sposób nie zostało to wzięte pod uwagę.

Bezczynność decydentów i decydentek umacnia przyzwolenie na dyskryminację i przemoc wobec słabszych. Nie zgadzamy się z powszechnym przekonaniem, że szkoła jest i zawsze była miejscem, gdzie toczy się „walka o przetrwanie” i że nie można tego zmienić. Najwyższy czas zauważyć, że agresja i przemoc szkolna nierzadko motywowane są uprzedzeniami wobec wszelkiej „inności”. Bez odniesienia się do realnych źródeł problemu przemocy szkolnej, jakakolwiek poprawa nie jest możliwa. 

Bierność klasy politycznej wobec różnych przejawów dyskryminacji, w tym homofobii sprawia, że bezpieczeństwo i życie uczniów jest zagrożone. Niezwykle tragicznym wyrazem tego stanu rzeczy jest śmierć Dominika. Domagamy się reakcji władz oświatowych, która nie będzie jedynie dochodzeniem i kontrolą w sprawie. Domagamy się realnych działań o charakterze edukacyjnym, wspierających społeczności szkolne w całej Polsce w radzeniu sobie z dyskryminacją i przemocą. 








2 komentarze:

  1. Nauczycielka chemii której bał się Dominik to również wicedyrektorka gimnazjum w Bieżuniu. Ze strony gimnazjum: Wicedyrektor ds. dydaktycznych: Bożena Szymańska (chemia). Drodzy internauci, wszyscy których poruszyła śmierć Dominika, rodzice którzy boicie się o swoje dzieci. Nie zapomnijmy tego temu śmieciowi, bo nie da sie nazwać człowiekiem kogoś, kto celowo gnębi i poniża bezbronne dziecko. Dziecko, które i tak juz było gnębione i zaszczute. To coś, co śmie nazywać się pedagogiem musi ponieść konsekwencje. Musi zostać osądzona i może też zwolniona i skazana. Powinna chronić dzieci a nie pastwić sie nad nimi. Hamować pozostałych uczniów a nie dawać im przyzwolenie na gnębienie kolegi. Powinna zostać usunięta ze szkoły i napiętnowana. Piszmy emaile do szkoły, do kuratorium, na policję, do mediów, gdzie tylko sie da. To nie może ujść sprawcom na sucho - ani dyrekcji ani prześladowcom. Oto parę adresów na które można pisać w tej sprawie z zapytaniami co nasi urzędnicy robią aby ukarać winnych i nie dopuścić więcej do takiej sytuacji. Winni powinni być ukarani bo cała Polska interesuje się tą sprawą i będzie to sygnał że takie zachowania nie będą uchodzić na sucho. Burmistrz Miasta i Gminy Bieżuń Andrzej Szymański: andrzej.szymanski@biezun.pl, Urząd Miasta i Gminy Bieżuń: umig@biezun.pl, Gimnazjum im. Stefana Gołębiowskiego w Bieżuniu: gimbiez@poczta.fm, Kuratorium Oświaty w Warszawie: kuratorium@kuratorium.waw.pl, Kuratorium Oświaty w Warszawie Delegatura w Ciechanowie: delegatura.ciechanow@kuratorium.waw.pl, Mazowiecki Kurator Oświaty: Dorota.Sokolowska@kuratorium.waw.pl, Mazowiecki Wicekurator Oświaty: Katarzyna.Goralska@kuratorium.waw.pl, Rzecznik Praw Dziecka: rpd@brpd.gov.pl, Ministerstwo Sprawiedliwości: kontakt@ms.gov.pl, skargi@ms.gov.pl, KOMENDA POWIATOWA POLICJI W ŻUROMINIE: bip.kppzuromin@mazowiecka.policja.gov.pl, Komenda Wojewódzka Policji zs. w Radomiu: skargi.kwp@ra.policja.gov.pl, Kuratorium Oświaty Delegatura w Ciechanowie Dyrektor: Agata.Pawlowska@kuratorium.waw.pl, Ministerstwo Edukacji Narodowej: informacja@men.gov.pl, PROKURATURA OKRĘGOWA W PŁOCKU: rzecznik@plock.po.gov.pl, Prokuratura Rejonowa w Mławie: pr.mlawa@plock.po.gov.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. ... popieram powyższy komentarz z całego serca. Anty-nauczycielka (wymieniona z nazwiska), która gnębiła i tak już max zgnębionego Dominika powinna siedzieć ku przestrodze innym ćwokom udających "nauczycieli i "pedagogów". W tej szkole powinno się posadzić parę innych osób (wymienionych powyżej z nazwiska), które swoją indolencją i zbydlęceniem (bez obrazy bydła) doprowadziły do śmierci dzieciaka !! Te osoby nadal żyją, chodzą i biorą naszą kasę za nic nie robienie !!!

    PROBLEM W POLSCE MAMY PRZEOGROMNY. ZANIEDBANIA POCHODZĄ JESZCZE Z KOMUSZEGO PRL I TRWAJĄ DO DZIŚ !!

    * Problemem nr 1 jest TOTALNE(!) tolerowanie przez szkoły ewidentnego zła !!!!!!!!

    Zamiast tępić hołotę na każdym kroku, pozwala się jej na "rozwój" i znęcanie się nad porządnymi dzieciakami.

    ALE ! - jaki naród tacy i ich "nauczyciele". Jakieś 50% polskiego narodu to max ciemnogród i hołota !! Widać to po statystykach i badaniach opinii publicznej w wielu sprawach politycznych, światopoglądowych i społecznych, itp. W takim kraju nie może być dobrze. Tutaj co i rusz będzie umierał jakiś fajny dzieciak, a szerzyć będzie się ciemnota i religijny zabobon !!

    Brak prawidłowej edukacji to podstawa wszelkiego masowo dziejącego się zła w naszej ojczyźnie. Co z tego że pewnie co drugi nauczyciel to dobry nauczyciel - jak ta druga połowa cepów niszczy ich pracę.

    Jak znam ten kraj to zobaczycie, że nikt w tej sprawie nie pójdzie siedzieć i wszyscy oni nadal będą udawać "nauczycieli" szkodząc dzieciakom ...

    OdpowiedzUsuń